Lyckad utbildningsdag om PR
Publicerad: 14/3, 2013
Vet ni skillnaden på reklam och pr? Det och en hel del andra starka tips, trix och erfarenheter inom marknadskommunikation fick de som deltog på kommunikationsbyrån Precis heldagsutbildning i marknadsföring lära sig som gick av stapeln på Templet i Gävle torsdagen 14 mars.
– Det blev en välfylld heldag där vi gick igenom storytelling, PR-planering och hur man formulerar och distribuerar pressreleaser och nyhetsbrev, berättade Joe Formgren som höll i utbildningen på Precis.
Dagen delades upp i fyra olika block under dagen där en del av deltagarna var med hela dagen och andra valde att enbart delta i de utbildningar som intresserade just dem mest.
– Både vd, marknadschef, marknadsassistent, informatörer eller styrelsemedlemmar har nytta av att öka kunskapen och inse vikten av en stark kommunikationsplan, berättar Joe. Vi arbetar med strategisk kommunikation och vårt uppdrag är att öka förståelsen hos våra uppdragsgivare hur de kan göra fler och bättre affärer. Framtiden tillhör de företag som blir lika bra på att kommunicera som de är på att producera och leverera. Därför är kommunikation inte bara en ledningsfråga - det är en styrelsefråga.
Precis håller både öppna och företagsanpassade miniutbildningar för företag och organisationer som vill förstärka sin kompetens inom marknadskommunikation. För mer information om utbildningarna se här.
Några ord från deltagare:
– Förståelsen för sambandet mellan de olika sakerna vi pratade om var viktigast för mig. Jag märkte klart att de som anslöt efter att vi pratat om Storytelling och PR, borde varit med på hela resan.
Erik Lundgren, Strålins
– Den klara och åskådliga framställningen av hur man presenterar något till media gav mig väldigt mycket. De korta frågorna som man lätt kan applicera på olikartade verksamheter.
Peter Stjerndorff, Svenska Kyrkan
– En insikt i att man ligger ljusår efter i tanke och handling, samt mängder med aha-upplevelser.
Fredrik Thorsén, Sharp Center Gävle
– Det var väldigt fint pedagogiskt upplagt så att alla ska förstå och kunna ta till sig informationen på sina premisser och högt i tak - vilket jag tycker är toppen. Jag tror också tillfället det ger företagare och kommunikatörer att träffas under mer avslappnade former kan vara bra.
Frida Calderon, PR/Informationskonsult