Precis utbildade framgångsrika UF-företagare
Publicerad: 9/5, 2014
Tio stycken av Gävleborgs mest framgångsrika UF-företag fick fredagen den 9 maj en genomgång av PR och marknadsföring inför SM 2014 i UF-företagande.
Miniutbildningen i PR och marknadsföring skedde i Templet, Gävle och leddes av Joe Formgren, kommunikationsstrateg på Precis Reklam och Nalle Rydstrand, verksamhetsansvarig på affärsnätverket effect plus+. Utbildningen arrangerades som ett särskilt pris för att därigenom öka chansen för UF-företagens möjligheter att placera sig bra på UF-SM som går av stapeln på Stockholmsmässan i Älvsjö den 26-27 maj.
Ett 25-tal ungdomar från UF-företagen Anti-klotter UF, Bookie UF, Charity Shirts UF, Fire Piston UF, Jumpy Kidz UF, Krispigt UF, Make It Fun, Mr Tailored UF, Tassens läderdesign UF, Quick Key UF liksom Taste Europe UF som nyligen deltog på GEP European Challenge i Madrid deltog. På den här miniutbildningen fick UF-företagarna lära sig Precis grundregler i marknadsföring samt miniutbildas i PR och hur man publicerar en pressrelease. Dessutom fick de Nalle Rydstrand specialistkunskaper inom merförsäljning, nätverk och produktpresentationer.