Utbildning i PR-planering och pressreleaser 25/10

Publicerad: 14/10, 2013

Vill ni förbättra ert PR-arbete och få kunskaper om hur man formulerar, publicerar och distribuerar pressreleaser? Ja, då skall ni anmäla er till den halvdagsutbildning som kommunikationsbyrån Precis Reklam håller fredagen den 25 oktober i Gävle.

Utbildningen leds av Joe Formgren, kommunikationsstrateg på Precis med många års erfarenhet av både PR-arbete tidningsutgivning som delar med sig av kunskaper och praktiska tips. Förmiddagen ägnas åt PR-planering och vad det innebär och efter lunchen får deltagarna lära sig hur de i praktiken skall formulera, publicera och distribuera pressreleaser.

Utbildningarna genomförs som föreläsningar med praktiska exempel och övningar men också som ett forum för utbyte av erfarenheter samt frågestund med högt i tak där ingen fråga är för dum - eller svår!

Arrangemanget sker i samarbete årets Gasellföretag i Gävleborg - Assistanspartner.

Datum: Fredag 25 oktober
Plats: Konferensen i Assistanspartners nya lokaler, Fältskärsleden 18 Gävle

Program:
09.30-10.00 Fika och förberedelser
10.00-12.00 PR-planering
Lunch 
13.00-15.00 Pressreleaser
15.00-15.30 Avrundning med fri frågestund

Pris per utbildning 2500:-
Halvdag 2 utbildningar 3750:-
Rabatterat pris vid flera deltagare från samma verksamhet.

Anmälan till Precis 026-511 000 eller info@precisreklam.se.


Några röster från tidigare deltagare:

- Bäst var att ni visade på "riktiga" skarpa exempel och mycket information på relativt kort tid. Det var bra upplägg med olika block.
Therese Murhagen, Pierre Entreprenad AB, Gävle

- Upplägget var kanonbra på samtliga utbildningar. Filmer varvade med diskussioner, frågor m.m.
Magdalena Strandberg, Du & Jag, Ockelbo

- Väldigt positivt att andra företag finns med så att man får höra lite kring andras både liknande och väldigt olika erfarenheter samt andra perspektiv mot sitt eget ”vad man kan” eller ”ska göra”-tänk.
Anders Lagerberg, El-Teknik, Gävle

- Jag tycker det var en intressant och lärorik dag. Jag som alltid har tycket att marknadsföring varit trist, blev glatt överraskad! Det är ju kul ju!
Veronica Laurin, El-Teknik, Gävle

- Bäst var helheten och upplägget. Mediakakan är väldigt intressant liksom pressreleasen och allt kring den är också väldigt bra att få information om.
Claes Pira, Pirab Markservic, Gävle

- Bäst var kommunikationsplanen även om delmomenten gjordes lika bra.
Catarina Hallenberg, Mellansvenska Handelskammaren, Gävleborg och Dalarnas län.

- Äntligen - en utbildningsdag runt kommunikation som gav överblick och inblick i den vildvuxna mediadjungeln. Dessutom på ett humoristiskt sätt med många exempel.
Jan Lövqvist, CEO, Interim Management.